מדריך: כך מבטלים דוח שנתי ששודר אונליין באופן עצמאי

אם שידרת את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי באתר רשות המיסים, לא נוכל להגיש עבורך את הבקשה, עד לביטול השידור על ידך. כך עושים זאת, שלב אחרי שלב  

מאת מערכת Tax:on

מערכת Tax:on תכין ותגיש עבורך בקשה להחזר מס, עבור כל שנה שהבדיקה העלתה כי קיים בה החזר, ובחרת להגיש לרשות המיסים. 

אך אם התחלת לשדר דוח באופן עצמאי (לפני או אחרי הרישום ל-Tax:on), המערכת לא תוכל להגיש אותו שוב עבורך, עד לביטול הדוח שכבר שודר. 

כדי לבטל את השידור ולאפשר למערכת לטפל עבורך בכל התהליך, עליך לבצע את הצעדים הבאים: 

1. כניסה לאתר רשות המיסים

עליך להקליד “הגשת דוח שנתי” בגוגל, ולהיכנס לתוצאה הראשונה באתר רשות המיסים.

2. כניסה לדיווח באתר רשות המיסים 

בשלב זה, עליך ללחוץ על הכפתור “להגשת דיווח”. לידיעתך, ניתן לבטל כך דוחות ששודרו עבור כל אחת מ-6 השנים האחרונות, ולא רק עבור שנת 2022. 

3. כניסה לאזור האישי באתר רשות המיסים

לחיצה על כפתור “להגשת דיווח” תוביל אותך למסך הכניסה לאזור האישי באתר רשות המיסים. במסך זה, עליך להקליד שני נתונים: מספר תעודת זהות, ואת קוד המשתמש הקבוע שקיבלת במהלך הרישום לאתר רשות המיסים (עוד לא פתחת אזור אישי באתר הרשות? ככה עושים את זה).   

4. בחירת מספר תיק ושנת מס 

במסך זה, עליך להזין בשדות למעלה את מספר התיק (מספר תעודת הזהות שלך), ואת שנת המס שברצונך לבטל את הדוח ששידרת עבורה. לאחר מכן, יש לבחור באפשרות הראשונה מתוך הרשימה – “הזנת דו”ח שנתי מלא ליחיד (טופס 1301) כולל מסמכים והגשה מקוונת (החל משנת המס 2019)”

אם ברצונך לבטל את שידור הדוח עבור כמה שנות מס, יש לבצע את התהליך הזה עבור כל אחת מהשנים.

5. ביטול שידור הדוח השנתי 

בשלב האחרון, עליך ללחוץ על לשונית “פירוט הכנסות”, ולאחר מכן על הכפתור “בטל” בצדו השמאלי של הסרגל, ולאשר כי ברצונך לבטל את שידור הדוח השנתי, עבור שנת המס שציינת במסך הקודם.  

נזכיר: אם ברצונך לבטל את שידור הדוח עבור כמה שנות מס, עליך לבצע את התהליך עבור כל אחת מן השנים. 

לידיעתך: ניתן לבטל דוחות ששודרו, רק אם עוד לא השלמת באופן עצמאי את כל התהליך להגשת בקשה להחזר מס. אם השלמת את כל התהליך, לא ניתן יותר לבטל את השידור. 

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.