האזינו: מנכ"ל Tax:on מדבר על החזרי מס בתכנית "צבע הכסף"

מעל חצי מיליון משפחות בישראל זכאיות להחזר מס של כמעט 2,000 ש”ח לכל שנת מס. אז למה השכירים מוותרים על הכסף? האזינו לריאיון ובצעו בדיקת זכאות בחינם

האזינו לריאיון:

מאת מערכת Tax:on

מנכ”ל Tax:on אבי רוזנבאום התראיין לאחרונה ליאיר ויינרב בתכנית “צבע הכסף” ברשת ב’, וקרא לציבור השכירים לבצע בדיקת זכאות להחזר מס עבור כל 6 השנים האחרונות, ובמיוחד עבור שנת 2017, שתתיישן בסוף שנת 2023, ולא ניתן יהיה יותר לקבל החזרי מס עבורה. 

יאיר ויינרב: תגידו, הכסף שלכם גדל על העצים? ואם לא, למה אתם לא ניגשים לקחת את הכסף שלכם מרשות המיסים

הזכות לקבל החזר מס מוגבלת ל-6 שנים, ואחרי זה יש התיישנות. כלומר, אם נזכרתם אחרי 6 שנים, פספסתם את הרכבת, ולא תקבלו את הכסף. איתנו על הקו אבי רוזנבאום, מנכ”ל חברת Tax:on.

אבי רוזנבאום: יאיר, המספרים יוצאי דופן. כמעט מיליארד שקלים בהחזרי מס מדי שנה מגיעים לציבור השכירים, כולל עבור שנת 2017. מעל חצי מיליון משפחות בישראל זכאיות להחזר מס ממוצע של כמעט 2,000 ש”ח לשנת מס. החזר המס הממוצע אצלנו ב-Tax:on עומד על 8,000 ש”ח לתא משפחתי. 

יאיר ויינרב: ומחלקת שכר לא מטפלת בזה?

אבי רוזנבאום: תלוי, יש הרבה מקרים שלא. למשל, יולדת שיצאה לחופשת לידה ולא עדכנה שמגיעה לה ולבן הזוג קיזוז כנגד נקודות המס שעליה לשלם.

שכירים גם לעיתים נמנעים מלדווח למעסיק, בגלל חוסר נעימות. למשל, אם יש לאותו שכיר ילד נטול יכולת, שמקנה לו 2 נקודות זיכוי. או אם אותו שכיר סובל מנכות, ולא רוצה שזה ישפיע על המשך ההעסקה שלו.

יאיר ויינרב: אנשים גם בטח נרתעים מלהתעסק עם רשות המיסים,  שלא יתחילו לנבור ויגלו שהם חייבים כספים.

אבי רוזנבאום: נכון. רשות המיסים מציעה בדיקה שקופה וסימולטור אנונימי, אבל הוא לא כ”כ נגיש לרוב השכירים, שבוחרים בחברות להחזרי מס, רואי חשבון וכו’, לכן, ב-Tax:on פיתחנו והנגשנו סימולטור נוח יותר, הכולל אוטומציה של איסוף המידע ובדיקה חינמית לחלוטין. אנחנו בודקים ומודיעים להם על המצב בכל השנים, כולל שנים עם חובות, למשל במקרה שבו עבדו אצל שני מעסיקים וניצלו פעמיים את נקודות הזיכוי.

יאיר ויינרב: איך מוצאים אתכם?

אבי רוזנבאום: צריך פשוט לכתוב בגוגל “טקסאון”. הרישום למערכת קצר מאוד, ותוך שבוע-שבועיים מקבלים מידע. לאחר מכן מעלים צרופות או כל מסמך רלוונטי להחזר המס שאנחנו לא יכולים למשוך באופן אוטומטי, למשל מסמכי ביטוח חיים, משכנתא, תרומות וכן הלאה. חבל על הכסף שלכם, הוא ממש שוכב על הרצפה. 

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.