קיבלתם מעטפה ירוקה מרשות המיסים? בואו לבדוק כמה כסף מגיע לכם

כ-150 אלף שכירים בישראל קיבלו מעטפות ירוקות, המצביעות על סיכוי גבוה להחזר מס עבור שנת 2017. כך תבדקו בחינם בקלות אם וכמה כסף המדינה חייבת לכם

מאת מערכת Tax:on

כ-150,000 זכאים פוטנציאלים להחזר מקבלים מעטפות ירוקות ששוות כסף

רשות המיסים יצאה במהלך יזום, שבמסגרתו שלחה כ-150 אלף מעטפות ירוקות לשכירים, שמבדיקת השכר שלהם עולה כי ייתכן שמגיע להם החזר מס עבור שנת 2017. 

המעטפות הירוקות נועדו למשוך את תשומת לב השכירים שיקבלו אותה, כי ייתכן שמגיע להם כסף. 

כל אותם 150 אלף השכירים טרם הגישו בקשה להחזר מס לשנת 2017, וייתכן כי שילמו מס עודף בשל אי עריכת תיאום מס, עבודה אצל שני מעסיקים במקביל, שינויים בסטטוס המשפחתי ועוד. 

בהמשך השנה, צפויה רשות המיסים לשלוח לשכירים מעטפות ירוקות עבור שנות מס נוספות, שעבורן ייתכן כי מחכים להם החזרי מס. 

ברבעון האחרון של 2022, נשלחו כ-75 אלף מעטפות ירוקות לשכירים, שקיבלו עד כה מעל 30 מיליון ש”ח במסגרת הפעילות. מדובר בסכום חלקי, כי חלק מהבקשות עדיין בטיפול. 

לפני כשנה וחצי, קבע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כי רשות המיסים גבתה מציבור השכיירם תשלומי מס עודפים בהיקף עצום של 3.6 מיליון שקלים, בין השנים 2013-2019. מנתוני הרשות עולה כי 2 מיליון שכירים בישראל זכאים להחזר מס עבור השנים הללו, אך רובם המכריע לא דורש את הכסף, ולמעשה מוותר עליו. 

המבקר העביר בדו”ח ביקורת גם על רשויות המס, כי לא פעלו מיוזמתם כדי ליידע את הציבור, ולסייע לו למצות את זכויותיו ולקבל את הכסף שמגיע לו.

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.