מנכ"ל Tax:on ל-N12: "רשות המיסים נכשלה, אין סיבה ששכירים לא יקבלו החזרי מס בקלות"

“כשחייבים לרשות המיסים כסף, החשבון בבנק מעוקל במהירות. אז מדוע כשהרשות חייבת כסף, היא מסתפקת בלשלוח מעטפות בדואר? אחוז ההצלחה כאן מגוחך”. אבי רוזנבאום קורא לציבור השכירים לדרוש ולקבל את הכסף שמגיע לו  

מאת מערכת Tax:on

ציבור השכירים צפוי לוותר על החזרי מס בהיקף של כמיליארד שקלים עבור שנת 2017, שניתן לדרוש רק עד ה-31 במרץ 2024. “מדובר במאות אלפי שכירים שוויתרו על החזר ממוצע של כ-8,000 שקל למשפחה”, אומר מנכ”ל Tax:on, אבי רוזנבאום, בכתבה על תופעת החזרי המס שפורסמה באתר N12 של “קשת”.  

“אנשים חוששים משני דברים – ממוות וממס הכנסה. הם מעדיפים לא לדבר בכלל עם מס הכנסה, כי הם חוששים שבסוף עוד ייקחו מהם כסף. גם הסימולטור של הרשות הוא די מסובך לשימוש. אבל ברוב המקרים זה נובע מחוסר מודעות”, הסביר רוזנבאום. 

מנכ”ל Tax:on גם מבקר את קמפיין המעטפות הירוקות של רשות המיסים, שנשלחו לשכירים שייתכן כי מגיע להם החזר מס. “מי שולח בימינו מכתבים, מעטפות ירוקות, בדואר? אנחנו בעידן של טכנולוגיה ודיגיטציה; יש מייל, SMS. כשחייבים להם כסף, החשבון בבנק מעוקל במהירות. כל הנושא של הסימולטור והגשת הבקשה אינו ידידותי, ולוקח זמן רב עד שמקבלים כסף”. 

אז איך מקבלים את הכסף? מתחילים בבדיקת זכאות בחינם. לחצו וגלו תוך דקה מה הסיכוי שגם לכם מגיע החזר מס מהמדינה. 

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.