מדריך: איך להגיש טופס 1245 כדי לקבל טפסי 106 חסרים?

ברוב המקרים, מערכת Tax:on תמשוך אוטומטית את טפסי 106 שלך, הדרושים לקבלת החזר מס. במקרים שלא ניתן למשוך חלק מהטפסים, יש דרך קלה ומהירה לקבל אותם מרשות המיסים

מאת מערכת Tax:on

טפסי 106 המרכזים את ההכנסה השנתית מהמעסיק, הם החשובים ביותר להחזר המס שלך, ובלעדיהם לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר. 

בזכות מסמכי הייצוג, מערכת Tax:on מושכת עבורך מהרשויות את כל המסמכים הדרושים להחזר מס, כולל טפסי 106. אך במקרים שבהם המערכת לא תוכל למשוך חלק מהמסמכים, עליך להעלות את המסמכים החסרים באופן עצמאי. 

במקרים אלו, אפשר לפנות למעסיק ולבקש את הטפסים, אך אם לא ניתן להשיג אותם כך (למשל, אם החברה פשטה רגל), אפשר לפנות לרשות המיסים ולקבל את הטפסים החסרים, באמצעות הגשת טופס 1245 (בקשה לקבלת מידע).

את הטופס יכול להגיש כל שכיר במדינת ישראל, בצירוף תעודת זהות עדכנית, כולל ספח. השירות ניתן ללא עלות. נזכיר כי הדרך הפשוטה ביותר להשיג את הטפסים היא להירשם לאזור האישי באתר רשות המיסים, ולהוריד אותם בעצמכם. אם אתם מעדיפים להימנע מכך, ניתן להשיג את הטפסים באמצעות טופס 1245. 

כך עושים זאת, שלב אחרי שלב.

מורידים וממלאים טופס 1245 (בקשה לקבלת מידע) 

בשלב ראשון, עליך להוריד את טופס 1245 על ידי לחיצה כאן, ולאחר מכן להדפיס אותו.  

כעת, עליך למלא את הטופס: בחלקו העליון ממלאים פרטים אישיים (שם, מספר ת”ז, כתובת, מספר טלפון), ובחלק התחתון את פרטי טפסי 106 החסרים – פרטי מעביד, מספר תיק ניכויים ושנת מס. 

למשיכת מספר תיק הניכויים של המעסיק, פשוט נכנסים לכתובת הזו, ממלאים את שם המעסיק ומקבלים מיידית את מספר תיק הניכויים. 

כעת, נותר לך רק למלא תאריך, לחתום ולהגיש את הטופס. 

הגשת טופס 1245 אונליין 

כדי להגיש את טופס 1245 שלך, עליך להיכנס למערכת מפ”ל של רשות המיסים, בכתובת זו.

בחלק העליון, יש לבחור כך בתפריטים הנפתחים:  

בחלק השני עליכם למלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, תעודת זהות, כתובת מלאה כולל מיקוד, דוא”ל ומספר טלפון שבו ניתן להשיג אתכם. 

בחלק השלישי של העמוד, ממלאים את פרטי הפנייה: 

1. בוחרים בפקיד השומה שלכם מתוך התפריט הנפתח. הוא לרוב יופיע אוטומטית, בהתאם לכתובת המגורים שמילאתם בפרטים האישיים. 

2. בשורת הנושא כותבים “בקשה לקבלת מידע – טופס 1245”. 

3. בתוכן ההודעה, אפשר לכתוב שברצונך לקבל את הטפסים החסרים, כפי שהם מופיעים בטופס. 

כעת, נותר לך רק ללחוץ על כפתור “העלאת קבצים” ולצרף את קובץ 1245 שהכנת מראש, וכן צילום של תעודת זהות בתוקף, כולל ספח.

הגשה פיזית של טופס 1245  

אם מסיבה כלשהי ברצונך להגיש את הטופס באופן פיזי, עליך ראשית להדפיס ולמלא אותו, בדיוק כמו בתהליך המקוון. 

לאחר מכן, ניתן להגיש פיזית את טופס 1245 בלשכת רשות המיסים הקרובה לביתך, בימים ובשעות קבלת קהל. 

לרשימת הסניפים ושעות קבלת קהל יש ללחוץ כאן.  

העלאת מסמכי 106 למערכת Tax:on

עם קבלת פנייתך, רשות המיסים תשלח לך את טפסי 106 המבוקשים. לרוב זה לוקח כמה ימים, ובכל מקרה לא יותר מכמה שבועות. 

לאחר שקיבלת את הטפסים מרשות המיסים, עליך להיכנס לאזור האישי שלך ב-Tax:on ולהעלות אותם תחת קטגוריית 106, בכל המקומות החסרים. משם, ניתן להתקדם לבדיקת זכאות להחזר מס. 

בהצלחה!

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.