הטיפ הפיננסי: להגדיל או לא להגדיל את תגמולי העובד?

החיסכון הפנסיוני מורכב מהפקדות מצד המעסיק ומצד העובד. עובדים שבוחרים להגדיל מרצונם את שיעור ההפרשה לפנסיה, זכאים להטבת מס מהמדינה 

מאת אבי רוזנבאום, מנכ”ל Tax:on

החיסכון הפנסיוני שלכם מורכב גם מהפקדות מצדכם, העובדים. שיעור ההפרשה הסטנדרטי לפנסיה עומד על 6%, אך רבים לא יודעים כי ניתן להגדילו לשיעור של עד 7%. 

הגדלת שיעור ההפרשה לפנסיה, מאפשרת לצבור חיסכון נוסף לפנסיה, ולהגדיל אותה ב-10% נוספים. אולם יש לה יתרון נוסף: היא עשויה גם להעניק לכם הטבת מס נוספת. 

הטבת המס יכולה לבוא לידי ביטוי או בשלב הפקדת הכספים, או בשלב משיכת הכספים, בהתאם לפירוט הבא: 

אם סכום הפקדת תגמולי העובד לאחר ההגדלה עדיין קטן מ-658 שקלים בחודש, תקבלו זיכוי בשיעור 35% מההפקדה – כלומר החזר מס של 35% מגובה ההפקדה, ישירות לתלוש השכר (כמובן בתנאי שאתם מגיעים לסף המס, ומשלמים בפועל מס הכנסה). 

אם סכום הפקדת תגמולי העובד עולה על 831 שקלים בחודש, לא תהיו זכאים להטבת מס בשלב ההפקדה, אלא בגיל הפרישה, שבו תוכלו לקבל את הסכומים הללו, כולל התשואות, כקצבה פטורה ממס. בתנאים מסוימים, ניתן אף לקבל את הסכומים הללו כסכום חד-פעמי, עם תשלום מס מופחת, בשיעור של 15% בלבד על מרכיב הרווח הנומינאלי.

ואם הפקדתם בין 658 שקלים ו-831 שקלים בחודש? שימו לב, כאן קיים עיוות בפקודת מס הכנסה. סכומים אלו אינם מקנים הטבת מס בשלב ההפקדה (כלומר יורדים מהנטו שלו), אך גם לא ייהנו מהטבת מס בשלב המשיכה, וישולמו כקצבה חייבת במס.

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.