הטיפ הפיננסי: איפה הפנסיה שלי?

מרבית השכירים לא יודעים פרטים בסיסיים על כספי הפנסיה, דמי הניהול או מסלול ההשקעה. הגיע הזמן לשנות את זה

מאת אבי רוזנבאום, מנכ”ל Tax:on

החל מינואר 2008, כל שכיר בישראל זכאי להפקדות לתוכנית פנסיונית, בהתאם להוראות צו ההרחבה. אולם מרבית השכירים לא יודעים באיזה מוצר מופקד כספם, מי מנהל אותו, מהם דמי הניהול, מה כולל הכיסוי הביטוחי, מהו מסלול ההשקעה, וכן הלאה. מה עושים

ראשית, ניתן לפנות למסלקה הפנסיונית, על ידי לחיצה כאן.

עלות השירות 18 ש”ח בלבד. תוך כמה ימים, תקבלו דו”ח מסודר המפרט את כל המידע על התוכניות השונות שלכם.

המידע קריא ובעברית, אך אם אתם מתקשים לפענח אותו, ניתן לפנות לבעלי רישיון פנסיוני, שיוכלו להסביר על התוכניות שלכם, ולייעץ כיצד לשפר אותן.

שנית, ניתן להיכנס לאזור האישי בחברת הביטוח / קרן הפנסיה / קופת הגמל / קרן ההשתלמות שלכם, ושם לצפות בדוח השנתי. השימוש באזור האישי אינו כרוך בתשלום, אלא ברישום ראשוני בלבד.

בדוח השנתי מופיעים דמי הניהול שאתם משלמים, וכן ממוצע דמי הניהול לכלל הלקוחות של אותו מוצר. אם אתם משלמים יותר מהממוצע, ניתן ככל הנראה לשפר את מצבכם.

נזכיר כי החל מ-2018, משרד האוצר בחר בכמה קרנות פנסיה כ”קרנות נבחרות”, המאפשרות לכל חוסך להצטרף ולשלם דמי ניהול זולים מאוד. מהלך זה גרר הפחתה של דמי ניהול גם בקרנות שלא נבחרו. לכן, אפשר ואף מומלץ להתמקח על דמי הניהול שאתם משלמים, ולדאוג לקבל את המוצר הטוב ביותר, כדי לצבור את הפנסיה הגבוהה ביותר.

זכרו: זה העתיד הכלכלי שלכם. הגיע הזמן לדאוג לו.

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.