מנכ"ל Tax:on ברשת ב': רשות המיסים לא עושה מספיק, זו האחריות שלנו לדרוש את הכסף שמגיע לנו

אבי רוזנבאום התראיין ליאיר ויינרב וערן סיקורל בתכנית “צבע הכסף” , הסביר מדוע רשות המיסים לא מקלה מספיק על שכירים הזכאים להחזר מס, וקרא לכל שכיר ושכירה לבצע בדיקה בחינם, ולקחת את הכסף שמגיע להם בחזרה מהמדינה

האזינו לריאיון:

נגן וידאו

מאת מערכת Tax:on

מדי שנה, ציבור השכירים בישראל משאיר בקופת המדינה סכום עצום של כמיליארד ש”ח בהחזרי מס. אחרי 6 שנים, הכסף הזה מתיישן ופשוט עובר לקופת האוצר, לתמיד.  

דו”ח מבקר המדינה בשנת 2021 קבע שרשות המיסים לא עושה מספיק כדי להחזיר את הכסף הזה לשכירים. בתגובה לביקורת, רשות המיסים אמנם שלחה “מעטפות ירוקות” לשכירים עם סיכוי להחזר מס, אך רק מעטים דרשו את הכסף שלהם. 

למה הרשות לא עושה יותר? בעיקר בירוקרטיה, שלא מאפשרת שיתוף מידע בין רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי. גם השכירים עצמם שוכחים לפעמים לעדכן את המעסיק בנוגע לשינויים אישיים ששווים כסף (למשל, הולדת ילד מזכה בהטבת מס שנתית בסך 3,000 ש”ח), או פשוט מפחדים “להסתבך” עם רשות המיסים. 

כ-2 מ-3 שכירים שמבצעים בדיקה, זכאים להחזר מס. אך בלי פעולה אקטיבית, הכסף שלהם יישאר לתמיד בקופת המדינה. מה עושים? בימינו יש פתרונות דיגיטליים נוחים כמו של חברת Tax:on, המבצעת בדיקת זכאות בחינם, כולל איסוף מסמכים, ומגישה בקשות להחזרי מס במחיר קבוע, ללא אחוזים מההחזר. 

זה הכסף שלכם, והאחריות שלכם. תדרשו את מה שמגיע לכם, זה פשוט מאי פעם. בצעו בדיקה עוד היום, ואם מחכה לכם כסף – קבלו את כולו בקלות לחשבון הבנק שלכם. 

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.