5 דברים שכדאי לדעת על החזר מס

מהו החזר מס, באילו מקרים מגיע לכם כסף, עבור אילו שנים אפשר לקבל החזר, מה צריך לעשות – וכמה זמן בדיוק זה לוקח 

מאת מערכת Tax:on

מה זה החזר מס?

כשכירים, המעסיק מפריש עבורכם מדי חודש לרשות המיסים את המס שעליכם לשלם. המס מחושב מדי חודש במסגרת תלוש השכר, ומבוסס על חישוב משוער של ההכנסה השנתית שלכם. 

באילו מקרים מגיע לכם החזר מס? 

לעיתים קרובות, ההכנסה השנתית שלכם משתנה. אם עבדתם רק חלק מהשנה, השכר השנתי שלכם נפגע, והמס השנתי ששילמתם גבוה מזה שהיה עליכם לשלם. במקרים אלו, מגיע לכם החזר מס. 

גם אם הכנסתם השנתית לא נפגעה, במקרים רבים מגיע לכם החזר מס, ויש סיבות רבות שעשויות לזכות אתכם בהחזר כספי. 

למשל, אם נולד לכם ילד בשנת המס ולא הספקתם (או שכחתם) לעדכן את המעסיק באמצעות הגשת טופס 101 מעודכן, לא קיבלתם את נקודות הזיכוי הנוספות, ושילמתם מס עודף. 

אם תרמתם כסף, ייתכן שמגיע לכם החזר מס עבור התרומה. גם במקרה שהפקדתם כספים באופן פרטי לביטוח חיים, או ביטוח אובדן כושר עבודה, מגיע לכם החזר מס. 

יש סיבות רבות נוספות להקלות מס שעשויות לזכות אתם בהחזר, כגון מגורים ביישוב מזכה, סיום תואר אקדמי, סיום שירות צבאי, ועוד.

עבור אילו שנים ניתן לקבל החזר מס? 

ניתן לקבל החזר מס עד 6 שנים אחורה. כלומר, נכון לשנת 2023, ניתן לתבוע החזרי מס על שנת 2017 ואילך. החזרי המס נושאים הפרשי ריבית והצמדה בשיעור של 4%, כך שהחזרי המס עבור שנים קודמות רק הולך וגדל עם השנים. 

איך מקבלים החזר מס? 

כדי לקבל החזר מס, עליכם להגיש דוח לרשות המיסים, הכולל בקשה להחזר מס ואת כל המסמכים הנדרשים. 

כמה זמן לוקח לקבל החזר מס? 

זמן הטיפול ומועד קבלת הכסף בחשבון הבנק  תלוי בעומס אצל פקיד השומה המטפל בתיק שלכם, ולרוב לוקח בין כמה שבועות ועד שנה (ולפעמים גם יותר). חשוב לציין כי מהרגע שמערכת Tax:on משדרת לפקיד השומה את בקשתכם להחזר מס, אין לנו דרך לזרז את הטיפול, אלא רק לעקוב אחריו.

תל אביב

37 יום

ירושלים

55 יום

חיפה

52 יום

גוש דן

49 יום

השרון

44 יום

חולון

41 יום

באר שבע

51 יום

נתניה

65 יום

פתח תקווה

101 יום

נצרת

42 יום

רחובות

53 יום

אשקלון 

79 יום

טבריה

53 יום

חדרה

48 יום

רמלה

44 יום

עפולה

75 יום

עכו

40 יום

צפת

20 יום

אילת

156 יום

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.