הטיפ הפיננסי: כמה אתם משלמים על ניהול קרן הפנסיה שלכם?

דמי הניהול הם הפרמטר הקבוע היחיד בפנסיה שלכם, וניתן יחסית בקלות להוזיל אותם, ולשפר את החיסכון הפנסיוני ועתידכם הכלכלי

אבי רוזנבאום, מנכ”ל Tax:on

דמי ניהול הם הפרמטר הקבוע היחיד בחסכון הפנסיוני, ובעלי השפעה דרמטית את יתרות החיסכון שלכם. בקרנות פנסיה חדשות מקיפות, תקרת דמי הניהול השנתיים עומדת על 0.5% לשנה, ועד 6% מההפקדה החודשית.

כמה אתם משלמים?

מומלץ לקרוא את הדוח השנתי שקיבלתם ממש לאחרונה, ולבדוק מהם דמי הניהול שגובים מכם, כי בקלות יחסית ניתן להוזיל את דמי הניהול, ולשפר את החיסכון הפנסיוני ועתידכם הכלכלי.

כלי המיקוח הטוב ביותר להוזלת דמי הניהול, הם קרנות ברירת המחדל. משרד האוצר בחר ב-4 קרנות פנסיה כקרנות נבחרות (ברירת מחדל). קרנות אלו מציעות לחוסכים דמי ניהול נמוכים מאוד, המובטחים למשך 10 שנים ממועד ההצטרפות כדלקמן

הקרנות שנבחרו לשמש כקרנות נבחרות החל מ-1 בנובמבר 2021 ועד 31 באוקטובר 2024 הן: “אלטשולר שחם גמל ופנסיה בע”מ”, “מיטב בית השקעות”, “אינפינטי ניהול השתלמות וגמל בע”מ”, ו-“מור קופות גמל בע”מ”. דמי הניהול המירביים אצל כולן הם 0.22% מהצבירה ו-1% מההפקדה.

איך חוסכים?

אם גיליתם שאתם משלמים דמי ניהול גבוהים, ניתן להוזיל אותם בקלות יחסית, ואפילו לעבור לקרן פנסיה אחרת, כדי לשפר את מצבכם.

נדגיש שככל שיתרת החיסכון /או ההפקדה החודשית שלכם גבוהה, כך עולה משמעותית הסיכוי שלכם ליהנות מדמי ניהול זולים משמעותית.

בכל תהליך אפשרי של ניוד כספים, יש להתייעץ עם בעל רישיון מתאים (סוכן ביטוח, משווק פנסיוני או יועץ פנסיוני), כדי לא לפגוע בכיסוי הביטוחי שלכם.

אז למה אתם מחכים? זה הזמן לבדוק מה גובה דמי הניהול שאתם מנהלים, ולחסוך כסף.

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.