מבקר המדינה: המדינה חייבת מיליארדי שקלים בהחזרי מס

ל-2 מיליון שכירים בישראל מגיע החזר עבור השנים האחרונות, אך רשות המיסים לא פועלת להשיב להם את הכסף

מאת מערכת Tax:on

רשויות המס גבו מציבור השכירים תשלומי מס עודפים בהיקף עצום של 3.6 מיליון שקלים, בין השנים 2013-2019 –  כך עולה מדו”ח שפרסם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.

עוד נתונים העולים מהדו”ח:

– כ-2 מיליון שכירים בישראל זכאים להחזר מס עבור אחת או יותר משנות המס 2013-2019. 

– כמיליארד ש”ח במס עודף נגבים מדי שנה מציבור השכירים.  

– רוב השכירים בישראל לא מגישים בקשה להחזר מס, ולמעשה מוותרים על כספם. 

– הכספים האבודים של 2014: כ-380 מיליון אזרחים היו זכאים לכ-670 מיליון ש”ח, אך לא דרשו את כספם, וכעת לא ניתן יותר לעשות זאת. 

– הכספים האבודים של 2016: רשות המיסים גבתה מעל 800 מיליון ש”ח בעודף בשנת המס האחרונה שהתיישנה (אין נתון סופי כמה מהסכום נותר בקופת המדינה).

החזרי המס לשנת 2017: כ-527 אלף משפחות זכאיות להחזר מס, בסכום כולל של מעל 931 מיליון ש”ח.

מבקר המדינה העביר בדו”ח ביקורת גם על רשויות המס, כי לא פעלו מיוזמתם כדי ליידע את הציבור, ולסייע לו למצות את זכויותיו ולקבל את הכסף שמגיע לו.

בשורה התחתונה, קובע המבקר כי מיליארדי שקלים מחכים לציבור השכירים בקופת האוצר. 

וכעת, ניתן לבדוק בקלות ובחינם אם גם לכם מגיע החזר מס, ואם כן – לטפל בהכל באופן דיגיטלי, בלי אחוזים מההחזר ובלי בירוקרטיה. 

** האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה יעוץ ו/או תחליף לייעוץ ו/או שיווק מכל סוג שהוא ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע”פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. הנתונים נכונים לשנת המס 2023 אלא אם נרשם אחרת.